Husovo náměstí 183
403 17 Chabařovice
IČ: 00556912
DS: 7hfbvkh
číslo účtu: 0882509369/0800
Vážení občané,
ráda bych Vás informovala o situaci týkající se ordinace dětské lékařky MUDr. Sudkové, která ukončila provozování své ordinace v Chabařovicích. S paní doktorkou jsem vše konzultovala a sdělila mi, že se tak rozhodla z důvodu svého věku, kdy již nechce zajišťovat chod dvou ordinací současně. Ujistila mě, že neukončila svou pediatrickou praxi. Tu i nadále bude provozovat ve své ordinaci v Chlumci. Chabařovické děti si samozřejmě nechává ve své kartotéce a mohou k ní docházet.
Obec nemá zákonnou povinnost ani kompetence k zajištění lékařské péče. To je povinností zdravotní pojišťovny (viz § 40 zákona č. 48/1997 Sb. o veřejném zdravotním pojištění). Zajištění zdravotní (včetně pediatrické) péče pro občany našeho města přímo na jeho území však samozřejmě považujeme za důležité. Proto jsme se spolu s radním Mgr. Riegerem obrátili na Krajský úřad Ústeckého kraje, odbor zdravotnictví, s dotazem na možnosti řešení situace. Bylo nám také doporučeno podat návrh na vyhlášení výběrového řízení podle výše uvedeného zákona, který ve spolupráci se zdravotní pojišťovnou prověří a případně zajistí pediatrickou péči v Chabařovicích, což jsem obratem učinila. Bohužel jsme byli zároveň upozorněni na nízkou šanci na úspěch. V našem kraji je aktuálně cca 4500 dětí bez registrace u pediatra, což znamená, že dětští lékaři jednoduše chybí. Pediatra se pochopitelně snažíme také najít i prostřednictvím osobních kontaktů.
K ordinaci zubního lékaře bych Vám chtěla sdělit, že v minulých dnech došlo ze strany města a MDDr. Benešové k prodloužení nájemní smlouvy zubní ordinace na dalších 5 let.
S praktickým lékařem pro dospělé panem MUDr. Vondrákem budu jeho záměry dalšího působení v Chabařovicích řešit v nejbližších dnech. Prozatím nemám informace, které by naznačovaly jeho úmysl svou lékařskou praxi ukončit či přemístit jinam. Udělám vše, co bude v mé moci, a to zejména kvůli seniorům a občanům, kteří nejsou pojízdní.
A. Vaněčková, starostka města